onsdag, augusti 14, 2013

Nämen

Kom på en sista sak.

Har under ca ett år funderat på om jag inte skulle anmäla olyckan på det fängslande arbetet Sonjas anser är grunden till min sjukskrivning.

Fotbollen jag fick i huvudet anser jag är orsaken till mitt diskbråck. Alla mina besvär från nacken startade efter incidenten.

Tack vare påtryckningar från nära och kära fick jag så tummen ur. Ringde det fängslande arbetet långt-bort-i-fan men där kammade jag noll. På personalavdelningen blev det stopp direkt och jag skickades vidare till regionkontoret. Efter lite diskussioner och faktainsamlande kom de fram till att det nog var bäst om jag gjorde anmälan själv. Det var ju så länge sen det hände.

Nu är anmälan ifylld och ska med posten idag. Sen kan jag inte göra så mycket mer förrän jag vet var vi landar med den gemensamma kartläggningen som tar ny fart nu i september.

Men om det skulle visa sig att jag inte kan arbeta heltid så kan jag ansöka om livränta (mellanskillnaden mellan det jag får och det jag skulle fått om jag ej råkat ut för olyckan) och lite mer pengar är ju aldrig fel.

Hade jag levt i det stora landet i väst hade jag stämt skiten ur både det fängslande arbetet och det gulröda. Anser att det är på grund av deras behandling av mig som jag stressade sönder mig och därmed utvecklade fibromyalgi.

Men nu bor jag i det fantastiska landet lagom och då gäller det att använda de medel vi har för att leva väl.

Inga kommentarer: