fredag, september 27, 2013

Köpe å köpe. Aldrig hör jag annat

Igår tog jag en snabb tripp till favoritplays numero uno och kom hem med en hel del bra saker. Igår lyckades jag dessutom shoppa loss på deras fyndavdelning varför jag kände mig extra nöjd. Kunde ju få det jag behövde och lite till för halva priset. 

Men just det faktum att de fanns i fyndhörnan gör att de kräver lite mer omvårdnad innan användning. Sagt och gjort tre bäddmadrasset strippades och tvättades. De står att de ska klara 60 grader och med tanke på att de legat i deras utställningssängar så var det exakt den temperaturen jag valde. 

Först upptäckte undertecknad att de namnetiketter som sitter påklistrade inte riktigt klarade av värmen. Klistret sitter numer på tvättbollarna och antagligen i maskinen. 

Sen kom nästa lilla dilemma. Antingen har skumgummit expanderat över natten eller så körde överdragen en strikt 5:2 diet i natt. Oavsett vilket så är resultatet att de inte längre passar ihop. 

Vän av ordning kanske då undrar om det kan vara så att jag matchat fel överdrag med fel madrass. Men jag kan garantera att så inte är fallet. 

Så nu stundar en brottningsmatch där jag hoppas att mitt viktöverläge ska ge mig fördelar. 


1 kommentar:

Anonym sa...

HAhahaha...
Jag har gjort exakt samma sak!
Varför står det att det ska gå och tvätta när det inte gör det?!

Iaf, jag klippte till madrassen så den passade i överdraget. Min madrass hade helt klart blivit större över natten ;-)

/Annika