fredag, oktober 25, 2013

Logik


Ibland undrar jag vem som är ansvarig för logiken i undertecknads liv. Vem det än är så har vi definitivt skilda åsikter om vad som är mest logiskt.

Bevis 1:
Undertecknad lider av de svåraste svettningarna nattetid vilket får till följd att hon ligger vaken och funderar på om Murphy ligger under sängen och skrattar sig harmynt eller om det möjligtvis är så att herren gud vill visa att så går det för er icke-troende. Vilket fall som helst så svettas jag kopiöst. Men dagtid är det en helt annan femma, då fryser undertecknad så ini-bängen mycket att det inte finns tillräckligt med värmeljus i hela världen. Som tur är har Drasuten släppt på det hårda kravet att inte elda dagtid så här eldas det så det står härliga till. Jyckarna delar inte riktigt min fäbless för varmt inomhusklimat.

Men var är logiken? Varför inte svettas som en gnu dagtid när jag ändå bara sitter och ugglar, läs sitter framför datorn. På natten ligger jag ju under ett varmt och skönt täcke med en go gubbe bredvid mig.

Bevis 2:
Ska ju ut på praktikplats, ska bara hitta en först, i höst och det betyder att ansökningar skickas kors och tvärs i den stora staden och intervjuer springs förhoppningsvis på. I går var jag på min första. Ett stenkast från hemmet, ja alltså om man är en jättestark jätte kanske eller som undertecknad en del norrbottning. En liten sjukgymnastikmottagning erbjuder praktikplats. Borde anat oråd. Kan inte vara så bra. Och det var det ju självklart inte. Det är möjligen en praktikplats men definitivt inte ett ställe man kan arbetsträna. Jag ska sitta där och svara i telefon, inga problem, städa lite *hm* och allteftersom timmarna läggs på utöka med lite mer behjälplighetsuppgifter, joråsatte bilen går bra. Men i vilket fall som helst så är det inte hjärnkirurgi vi pratar om. Problemet är att de behöver någon varje dag. Min handledare var väldigt tydlig med att det inte är att tala om varje dag arbete när man arbetstränar. Jag ska också kunna vara hemma om min kropp säger det. Alltså två fel av tre möjliga. Sen blir jag lite tveksam till att vara på ett företag som satt i system att ha praktikanter för att slippa betala lön, de säger att de är för få sjukgymnaster för att kunna bära en lön till men jag är skeptisk.

Däremot har jag en annan plats som kanske kan vara något, har bara pratat med chefens fru, som var den som ursprungligen sökte praktikant men som ansåg att det nog inte var rätt plats för mig eftersom det var väldigt stressig och någon i min situation behöver ju lugn och ro. Men se hennes man kunde kanske ställa upp. Hon skulle be honom ringa i nästa vecka. Låter roligt, googlade honom och det kan nog vara kul. Dessutom har de rätt inställning till det här med arbetsTRÄNING, inga krav lugn och ro samt möjlighet att långsamt trappa upp. Självklart ligger arbetsplatsen nästan i andra änden av den stora staden. Positivt är att jag inte kan åka kommunalt dit, tar för lång tid så jag får sitta i min egen bil. Nackdelen är just att jag måste åka långt och kanske sitta i köer.

Så var är logiken? Bra avstånd, inte lika bra arbetsträningsplats. Bra arbetsträningsplats, inte lika bra avstånd.

Joråsatte bilen går jäkligt bra.

Inga kommentarer: