tisdag, januari 28, 2014

Tiden flyger

Händer inte mycket i mitt liv just nu. 

Fortsätter min eviga kamp mot tiden, FK och främst AF för att få till en bra framtid. 

Förra veckan var jag på en praktikplatsintervju. Men det blev inget, de som alla andra vill ha en arbetsför kraft. Någon man kan räkna med i alla väder. Vilket de inte tror undertecknad är. 

Idag ska jag på ytterligare en intervju. På tro det eller ej FK. Jodå försäkringskassan tar in praktikanter, säger inget om det. Stället ligger i Alvik, precis på andra sidan staden. Tog visserligen bara trettio minuter i rusningstid så en ska inte klaga. Vet dock inte vad arbetet i sig går ut på eftersom jag inte sökt jobbet. Min handledare på AF avsvär sig all inblandning men jag vet att hon pratade om ett arbete på FK som hon skulle prata med en kollega om. Nåja. Vi får se vad som händer. 

Nästa tisdag ska jag på intervju på AF. Lite komiskt faktiskt. Kontoret i min kommun söker kundmottagare, den tjänsten har jag sökt själv. Så vi får se om det blir staten som sträcker ut ett finger. 

Inga kommentarer: