fredag, maj 30, 2014

Inget för den svagsinte


Idag skulle jag göra min mapp! Var taggad som attan, eller kanske inte. Men i vilket fall som helst så gick jag upp som vanligt, klockan ringde vid sex så att jag skulle slippa stressa. Klockan halv tio skulle jag befinna mig på arbetsförnedringens citykontor.

Strax efter sex får jag ett sms som ställer in det planerade mötet pga sjukdom.

Borde inte vara förvånad, är tyvärr min erfarenhet av AF. Möten ställs in konstant. Att mitt liv inte ställs in utan fortsätter i samma takt är oväsentligt. Ska bli spännande att se om det hinner bli något möte innan min karantän är över och jag återgår till FK.

Så nu fick jag helt plötsligt en förmiddag att fördriva. Var på väg att skicka ett sms till fadern och säga att det blivit ändrade planer och vi nu kan lämna tidigare bara för att jävlas lite. Han ringde nämligen i går kväll halv tio och sa att han kunde hämta någon gång mellan elva och ett. Jag sa att det passade bättre mellan tolv och ett för oss. Men se då blev han putt och skulle komma vid fyra istället. Vi la på och jag hann knappt lägga ifrån mig mobilen så fick jag ett sms från honom där han frågade om det gick bra att lämna inne i stan vid tvåtiden istället. Drasuten sa att det gick. Så nu är det bestämt. Och jag ska låta det vara bestämt och inte leka i sandlådan.


Inga kommentarer: