fredag, maj 16, 2014

Motsträvig trädgård


Igår shoppade jag loss fast jag borde spara mina sura buffertpengar. Men det är ju inte lika roligt.

Så jag åkte till växtaffären och gick bananas ... Hade kunnat bli betydligt mycket mer än den tusenlapp jag nu fick lov att hosta upp.

Problemet är bara att jag nu måste plantera och det är inte riktigt lika kul tycker min kropp. Men om det blir bra väder i helgen så ska plantorna ner.

I växthuset ska det vara gurka, melon och några tomater. Utomhus blir det vinbär, jordgubbar, potatis, morötter, rädisor och lite mer.

Ytterligare ett litet problem som jag upptäckt är att den föredetta hustrun måste ha slängt en förbannelse över trädgården. Inget jag planterar överlever! 

För två somrar sedan planterade jag en massa fina blommor. Ingen.jag upprepar INGEN av dem syns till. Istället översvämmas vi av hallon och gullvivor. De sistnämda är fina det säger jag inget om. Och hallon är ju gott. Men det vore ju lite roligt om mina blommor vågade växa. Känner mig lite tveksam till att gräva ner mer pengar i trädgården, för det är ju ungefär det jag gör. 

Men jag är envis och tänker inte besegras av varken xfaktorn eller trädgården. Jag SKA få något att överleva!

Inga kommentarer: