måndag, november 03, 2014

Måndag

Även om jag är glad att rehab är över så känns det väldigt tomt.

Vad ska jag fylla dagarna med nu liksom?

Mitt mission impossible idag är att få tag i dr Barsk och inte nog med det. Om jag lyckas med det måste jag få honom att skriva ett sjukintyg. Han totalvägrade förra veckan med motiveringen att han minsann inte visste någonting om vad jag gjort eller vad som var planen framöver. Snacka om att ha guldfiskminne, å ja jag vet att han har andra patienter och inte kan vara hundraprocentigt insatt i alla, men en liten notering i journalen kanske?! Så han vägrade skriva intyg innan min FK handläggare kontaktat honom och sagt hur det ska vara. Det är ju lättare sagt än gjort och efter några dagar gav handläggaren upp. Han ringde mig och sa att om läkarn ville fick han ta kontakt med honom istället. 

Jag förstår att det är svårt att få till det eftersom båda har arbeten för de har möten konstant, med patienter och annat löst folk, men borde det inte finnas speciella kanaler som FK kan använda när de vill få tag i en läkare?! Helt otroligt att vi skriver tjugohundrafjorton och byråkratin är värre än någonsin.

Nåja, dr barsk har telefontid idag klockan nio så jag får hänga på snöret så jag inte missar. Ringer man efter nio är tiderna oftas uppbokade, det går snabbt.

Sen är ju min dator hos doktorn och då kan jag inte göra de här vanliga sakerna som att sjukanmäla mig på FK eller beställa medicin eftersom jag måste ha bank-id. Mutter mutter.

Inga kommentarer: