onsdag, november 05, 2014

Money makes the world go around ...

Har nu varit sysslolös i två dagar, inne på min tredje, och jag håller på att få fnatt.

Har upptäckt att allt jag vill göra/kan göra på något sätt även innefattar att gör av med pengar. Jag har inga pengar att göra mig av med. Så enkelt är det.

Datorn är fortfarande hos doktorn och den bärbara som till fr kaos förtjusning fått liv igen funkar inte riktigt för mig, tangenterna är för små. Surfa kan jag lika gärna göra på paddan. Så jag väntar. Men att fåtillbaka datorn kommer kosta pengar. Pengar jag gjorde av med igår när jag bara råkade gå in i en butik när jag var i hanglet med syfte att fixa naglarna (som också kostar). Funderar på att ringa och gråta ut hos plånboken ... flåt mamsen. Men det känns inte riktigt bra heller. Är ju faktiskt vuxen och borde egentligen klara mig alldeles förträffligt på de summa jag får per månad. Det handlar bara om att jag har större utgifter än jag har inkomster. Och dét är bara nöjesutgifter. Men det är ju så förbålt tråkigt.


Inga kommentarer: