måndag, juli 21, 2008

Valbarhet

Visst är det skönt att vara vuxen. Att få fatta sina egna beslut och vara den som bestämmer.

Men nu börjar åtminstone jag trötta på alla val som måste göras hela tiden, det känns liksom inte som man någonsin får ro. Ska jag eller ska jag inte byta lägenhet? Ska jag eller ska jag inte slänga ut älskaren till förmån för den nye? Ska jag eller ska jag inte våga satsa på den nye mannen i mitt liv? Ska jag eller ska jag inte byta arbete? Vad ska vi äta för middag? Ska vi ta en tripp på semestern eller inte?

Hell, man kan hålla på med det här i evigheter. Jag vill bara ha lite lugn och ro och tyvärr är det väl bara jag som kan ge mig den. Det är möjligt att jag komplicerar saker och ting lite väl mycket och att det är därför som jag tycker att det börjar bli lite för mycket val som ska göras.

Tur det finns musik, här behöver man inte välja man kan lyssna på både och, och ingen tycker illa om det. Blanda Madonna, Everlast, Daughtry, Kylie Minouge och Kat DeLuna utan att någon säger något om det. Varför är inte resten av livet så härligt enkelt.

Eller är det det???

Undrar hur det ska gå för mig nu när jag inte får sjunga på jobbet längre?! Inte musik heller för att göra det jobbiga uthärdigt.

"Det finns inget mer sällsynt i världen än livet. De flesta människor existerar bara."
Oscar Wilde

1 kommentar:

LupaVarg sa...

Visst är det tröttande när livet ställer krav på att man skall bestämma sig för ditt eller datt? Jag satt och gjorde en minikoll på mitt liv och insåg att jag (enligt mig själv) valt FEL väg varenda jävla gång jag gjort ett livsavgörande beslut.