fredag, januari 02, 2009

2009

Är det en förlängning av föregående år eller kommer jag att verkligen lära mig något av det som hände under 2008. Dra lärdomar och kanske ändra något i mitt liv, så som mina många nyårslöften kommer kräva av mig. Än så länge har jag inte visat att jag har för avsikt att bryta något av mina mönster men jag antar att det krävs mer än att klockan slår 00 och det blir ett nytt år. Ingen magisk varelse kom och gav mig lösningen på alla mina problem, ändra något i mitt sätt att se på saker eller tog över och gjorde om mig till den förträffliga varelse jag önskar att jag kunde bli.

Jag säger att jag är nöjd med mig själv och det stämmer till stor del. Men i viss hänseenden är jag totalt värdelös och det gäller äta och träna. Måste lära mig äta rätt och börja träna igen. Längtar faktiskt efter att ha träningsvärk igen... så nu jävlar i min lådda är det dags.

Hade tänkt skriva något djupsinnig och förståndigt men efter en dag med Fröken Kaos är hjärnan helt död och det enda den duger till är att springa runt i WoW-landet och döda saker. Inget speciellt tänkande behövs, bortsett från att klura ut hur den förbenade kartan fungerar, och man slipper en massa andra tankar.

"Fick man sin ungdom åter skulle man bara göra om sina dårskaper."
Oscar Wilde

Inga kommentarer: