tisdag, april 07, 2009

Gå vidare

Hur gör man för att gå vidare i sitt liv?
 
Med allt! Släppa det som är tryggt och våga kasta sig in  något nytt. Gäller allt jobb, relationer och livet.
 
Jag när en dröm i mitt hjärta att kunna hitta något som faktiskt kan hålla mitt intresse uppe längre än  3 månader. Eller hitta ett arbete som ger mig den stimulansen och variationen att efter 3 månader när jag tröttnat så är det ändå dags för något nytt.
 
Jag funderar och funderar på att starta eget. Men samtidigt sitter herr Jante tillsammans med min mamma på axeln och ropar i mitt öra att... Vem tror du att du är??? Tror du att du kan? Det ska vara tryggt och säkert och man ska göra som alla andra...
 
Men jag vill inte!!!!!!!! Jag vill göra något som gör att jag mår bra. Men frågan är vad det är?!
 
Att hitta en man är inte heller det lättaste eftersom det verkar gå någon epidemi just nu som drabbar alla. "jag orkar inte ta in ngn ny i mitt liv"-sjukan har slagit till för fullt och det är jävligt frustrerande när man träffar en person. Man gillar personen tillräckligt mycket för att vilja träffas igen och får signalerna från personen att det samma gäller omtvärt. Men det är här den stora slöheten sätter in... orkar inte. Har inte tid! Nähä men du kan sitta hemma själv å käka chips å kika på dumma program på teve men inte träffa eller ens ringa mig... Vet inte men tycker att det rimmar lite illa med att samtidigt vara ute och leta efter någon.
 
Vill man vara krass kanske man då kan säga att ja men då är det ju inte rätt! Om personen inte vill träffa dig så är han/hon inte tillräckligt intresserad av dig för att ta sig tid. Om man verkligen gillar någon så tar man sig väl tid... eller?!?!?

Jag vet inte hur det är med den saken. Bara att det är jävligt frustrerande
 
 
"Det finns inget mer sällsynt i världen än livet. De flesta människor existerar bara."
Oscar Wilde
 
 


Sök efter kärleken!
Hitta din tvillingsjäl på Yahoo! Dejting: http://se.meetic.yahoo.net

Inga kommentarer: