fredag, juni 26, 2009

well well... säger bara en sak I FUCKING RULE

Får inte vara för glad ännu, inga papper är påskrivna och företaget kan ändra sig igen. Men deras önskan om att få bort mig från kontoret är så stark att de troligtvis inte kommer ändra sig en gång till...

Jag vann! på ett sätt i alla fall. De fick inte igenom ett enda av sina krav, bortsett från att jag inte har förtursrätt om de inom 9 månader kommer annonsera ut tjänster och buhu va ledsen jag INTE är för det och att jag ska lämna kontoret direkt jag skrivit på kontraktet.

jag får inte heller prata om min deal så jag kommer här inte säga annat än att jag fick det jag begärde. De har således fått backa ända in i kaklet och den enda vinsten de gör är att de blir av med mig. Något min närmaste chef inte riktigt instämmer i eftersom hon faktiskt ser mig som en resurs. Men jag har skaffat mig mäktigare fiender än vänner så jag åker ut med badvattnet. Fast nu fick jag i alla fall en gul gummianka med mig på färden.

Så ett långt sommarlov har jag framför mig. Jobbsökeriet tar jag till hösten, så jag inte stressar in i något som jag senare kommer ångra. Ta lite tid att landa och se vad katten jag vill göra.

Den här gången ska jag också pressa Trygghetsrådet lite hårdare. Tidigare kontakter har bara gett en sötsliskig smak i munnen. Av deras fagra löften om stöd och hjälp har jag sett nada, de har bara slängt en titt på mitt cv och konstaterat att jag sköter mig bra. Eftersom jag är så självgående och utåtriktad (vänta nu.... det är ju ensamvargen vi pratar om här) så klarar jag mig bra. Det har jag ioch för sig gjort också men nu vill jag faktiskt ha lite stöd och råd från någon utomstående.

"Med varje framgång man vinner får man en fiende.
Man måste vara medelmåttig om man vill vara omtyckt."
Oscar Wilde

Inga kommentarer: