söndag, juni 28, 2009

Sommarnattens leende

Får nog anse mig som rätt nöjd med livet i dag, trots att det är dagen-efter-kvällen före. Jag är trött och dagen tillbringades i sängen. Nu siter jag dock på min uteplats och använder fr Kaos bärbara dator och jag har inte varit mer nöjd med att ha trådlöst. På detta sättet kan jag sitta och njuta av sommarevädret i skuggan och ändå leka med datorn. Känns inte lika slöseri med sommardagen då. Blir nog bra i veckan om det härliga vädret fortsätter för då kan jag sitta här dagarn i ända och wowa... shit va jag kommer lvla. Msna och bara surfa. Kanske leta efter och söka några jobb också om det nu vill sig väl.



Känner mig smått onyttig och då är det skönt att åtminstone kunna säga att man varit ute. Det är ju inte sämre än att gå och lägga sig på en strand och där bara ligga och glo eller läsa en bok. Jag tycker ju inte om att sola så det här är guld.

Däremot känns det nu när sommaren är riktigt i fas och "Industrisemestern" är på intågande att man inte lever ett svenssonliv. Ensam ska jag planera min sommar och när människor frågar vad jag ska göra känns det bra att åtminstone en vecka är bokad. Varför ska man alltid ha prestationsångest? Om man inte har minst en resa eller annat inplanerat så är det något fel. Om jag inte har ett landställe att åka till verkar det som medmänniskor lätt får det intrycket att det är synd om mig. Ska gå hemma hela sommaren. Vad är det för fel på det om det är det jag vill.

Det största problemet är väl kanske att jag inte VILL gå hemma hela sommaren, speciellt inte nu när jag inte har ett arbet att gå till. Jag har två veckor på raken då jag inte har fr Kaos och det innebär ju att jag måste hålla mig sysselsatt utan att för den skull bara sitta vid datorn. För det verkar ju lite väl att sitta inne och uggla vid datorn en hel sommar. Kanske ska jag hitta på något i Sverige eller kanske hitta en resa någonstans. MEn jag är ju för feg och bekväm för att göra något så det slutar väl med att hösten kommer utan att jag kan uppvisa något annat än en vecka på gotland. Å egentligen borde inte det störa mig, men det gör det.

"Människan är en förnuftsvarelse som alltid tappar tålamodet när man fordrar av
henne att hon ska handla efter förnuftets lagar."
Oscar Wilde

Inga kommentarer: