torsdag, september 17, 2009

Inte ett skit

har jag gjort i dag. Vaknade tidigt som vanligt men efter att ha slängt ett trött öga på klockan bestämde jag mig för att det inte fanns något som helst skäl för mig att gå upp. Sagt och gjort jag låg kvar. Klockan 11 ringde mor och blev förskräckt över att hon väckt mig. Äh svarade jag har bara legat och osovit ett tag. Hon blev lite lugnare, så vi pratade på i 1 timme, och sen somnade jag om.

Gick upp satte på datorn och har nu suttit och gjort INGENTING. Helt jävla underbart. Är så jävla less att jag inte ens orkar få dåligt samvete.

Har lagt in räkningar i banken och det ser ut som det blir jämnt skägg den här månaden, pust. Fast sen shoppade jag lite (helvete får ju inte) och efter det har jag läst bloggar. Följer ju några stycken 41 närmare bestämt (fast kanske bara 25 dagligen).

Har möte i kväll med vår okäre sekreterare. Han har nu fått nog av mina ständiga påhopp och kritisering. Förstår honom på ett sätt, hade nog frågat "bossen" vad han/hon ville ha om det nu var så jävla svårt att ta det jag lämnade i från mig. Men å andra sidan hade jag nog förhoppningsvis varit så pass vaken att jag tittat på skillnaden och insett att om jag inte håller mig till fakta, hittar på massa egna saker och dessutom skriver som en kråka (tips om windows stavningskontroll) så hade jag kanske insett att kritiken varit befogad.

Jag skulle kunna köpa att han har en annan layout än vad jag skulle ha valt, jag skulle kunna leva med att kolla igenom stavningen och jag skulle kunna leva med att han inte skriver protokoll som jag gör. Men jag kommer ALDRIG någonsin acceptera att det är sakfel, att människan sitter och fattar egna beslut (helt i strid med det som hela styrelsen fattat på mötet) och inte levererar när han förväntas göra det. Sen må jag vara petig.

Så i kväll blir det möte jag, vice ordförande och sekreteraren ska se hur vi ska mötas i detta.

Så nu ska jag fortsätta göra ingenting. Fast förresten lite mer har jag gjort, faktiskt skrivit in schemat till utbildningen som börjar nu i oktober och dessutom ringt till TRR. Men självklart inte fått tag i personen i fråga. Jävla nöt om han inte ringer tillbaka inom snar framtid.

Dags att fixa mat och sen slöa lite till.



"Jag arbetar hårt med att lata mej."
Oscar Wilde

Inga kommentarer: