måndag, oktober 05, 2009

Inspriationskälla

Saknas helt och hållet.

Efter dagens första introduktionsdag så känner jag mig om ännu mer förvirrad.

Jag hade hoppats att jag skulle få en nytändning, eller åtminstone känna att det var en rolig utmaning jag hittat på.

Men efter att ha totalt missat att det är värsta morgonrusningen och en resa som i vanliga fall tar ca 30 min tar 60. Jag kom fram 10 minuter efter att kursen börjat och insåg att i Solna kan man inte betala med kort i p-automatierna. Nä för här tar man bara mynt. Hur många har mynt i dagens plastsamhälle?! inte jag i alla fall. Efter mycket om och men hittade jag en som tog kort, men den tog inte VISA eller Mastercard utan endast bensinkort. Jag hade förstås inte med mig något bensinkort. Till slut fick jag fram några kronor som räckte fram till lunch. (Tack Lupa för växlingen)

Därefter stormade jag in i lokalen och jag har i alla fall sett till att läraren vet vem jag är. Sen började läraren läsa innantill. Allt som stod i pärmen läste hon, ibland försökte hon berätta utan att kika i pappren men det resulterade mest i ett obildat "ööhhh" och sedan började hon läsa igen.

Dessutom verkar utbildningen eller bara läraren ha lite skalman-syndromet. Läraren pratar som om vi ska bli sjukgymnaster eller naprapater. Vi ska hitta och hjälpa människor med problem.

När jag kollade senast så gick den här kursen ut på att vi ska bli diplomerade massörer. Vi ska inte bota sjukdomar eller sjukdomstillstånd. Vi ska ge friskvård i form av avslappnande massage. Vi ska få människor att må bättre för att deras muskler blir mjuka och avslappnade.

Eller har jag missuppfattat något. Jag vill inte bli sjukgymnast. Jag vill bli massör. Jag vill ge avslappnande massage som får människor att må bra.

Tror att de har gått på myten att om man målar upp guld och storhetar så blir alla mycket mer taggade. Kunde inte vara fel teknik för undertecknad. Jag blir anti!

Det är något fel på mig.

"Vad är en cyniker? - En man som vet priset på allt och värdet på ingenting."
Oscar Wilde

Inga kommentarer: