lördag, oktober 10, 2009

Sms marodören

Kommer bli den mest hatade föräldern på dagis. Men shit the same.

Skickade just iväg ett 6 sms långt SMS till alla föräldrar på fr kaos avdelning. För att få dem att luskamma sina ungar den här helgen. Kommer säkert vara några som skiter i det men då har jag i alla fall gett alla möjligheten att ta tag i det här innan det blir en epidemi som det var i våras.

Skickade till både mamma och pappa totalt 38 telefonnr, även om det inte är så många som är separerade. Men jag vet ju inte om någon väljer att stänga av sin mobil på helgen (troligtvis inte i denna jag-måste-vara-anträffbar eran) men ingen kan säga att ingen blivit informerad.

Nu hoppas jag bara att tekniken är på min sida. Så nu får vi se vad som händer och fötter.

Uppdatering 2009-10-13
Fick svar från två av föräldrarna som tyckte det var ett bra initiativ och som genast skulle ta fram luskammarna. I måndags när vi så kom till dagis berättar dagisfröknarna att det verkar som många barn hade fått sig en liten duvning (många killar hade kortare hår på måndagen än på fredagen och flickorna hade tofs) så många hade nog luskammat trots allt. Än så länge inga nya löss i sikte.



"De som försöker leda folket kan göra det endast genom att följa pöbeln."
Oscar Wilde

1 kommentar:

LupaVarg sa...

Fick du några reaktioner på dina sms?