söndag, oktober 11, 2009

Tatoo tankar

har ju flera funderingar på hur min nästa tatuering ska se ut.

En är ju i stort sett klar, sen måste jag hitta ett bra ställe och en fin fågel. Ska ha kunskapens korp och kanske även intuitionens fladdermus någonstans på min kropp. Allt för att väga upp succubusens inflytande.

Men sen är det ju min lilla hyllning till min dotter. Fr kaos har en plats i mitt liv och jag vill ha ännu ett minne, lite mer positivt än utänjda magmuskler, lite bristningar på höfterna och okänsliga bröstvårtor. Det har varit hennes handavtryck eller hennes tumavtryck. Jag har till och med funderat på att skriva hennes namn (men den idén har förkastats lika snabbt)

Men nu tror jag att jag har hittat rätt. Den kommer vara unik på ett sätt men ändå vardagsmat för alla småbarnsföräldrar.

Jag tänker ta en bild som hon ritat, en teckning, av henne och mig och sätta någonstans på min kropp.

En bra kandidat är denna



"Karikatyren är en hyllning som medelmåttan bringar geniet."
Oscar Wilde

Inga kommentarer: