tisdag, mars 23, 2010

2010-03-22 dagen då liten blev större

(var i går jag vet, men jag orkade inte skriva då)

Dagen då fr kaos blev stor. Så stor att hon nu kan städa sitt rum (om man får tro henne själv)

Hon blev 5 år. Kl 17.58 den 22 mars 2005 klämde jag med hjälp av två barnmorskor som hängde på min utmattade mage ut en klimp på 3.55 kg som tyvärr inte riktigt var med från början. Dramatisk start och en liten dramaqueen skapades.

Barnkalas på favoritpläjset Lekiz för 9 inbjudna kompisar i varierande ålder. Strålande kul och en öm moder som spelade pajas för att underhålla och roa de inte så små telningarna. Dagen efter belönades undertecknad med rejäl träningsvärk i ben och säte. Kanske dags att börja träna när man inte kan klättra i lekställningar och åka rutschkana utan att få träningsvärk...

Födelsedagen tillbringades på egen begäran på dagis. Varför skulle fr dramaqueen stå över en härlig dag som bara var hennes, då alla måste säga grattis till henne. Dagen avslutades med bowling som kavaljeren bjöd på. Först var frk kaos lite orolig, hon hade ju aldrig bowlat men efter några vändor med klotet tjöt hon och fullkomligt älskade det. Att hon sedan dessutom vann gjorde ju inte saken sämre och mycket kan jag säga om min älskade kaos men en särskilt ödmjuk vinnare är hon inte. Men hey vem bryr sig HON vann ju vilket hon upprepade under hela middagen. Speciellt kul var det att undertecknad kom på sista plats, som tur är är jag av den åsikten att det är kul att delta men inte viktigt att vinna. Det är dock tydligt att 5åringar inte riktigt ser det på det viset. Men jag ligger ju några år före i utvecklingen och det är ju kul att se att jag faktistk lärt mig något.
kompisar på kalas
bowlingqueen

Inga kommentarer: