onsdag, mars 24, 2010

Dubbelt

idag kom så dagen jag väntat på i en å en halv vecka. Dagen då fr kaos återlämnades till fadern.

Jag har längtat efter lugnet, efter tystnaden att få bara vara jag en stund. Inga krav eller skyldigheter.

Nu blev inte dagen som den borde eftersom jag återigen hittade löss i fr kaos hårsvall i går kväll och det blev sent innan hon fick hoppa i den nysanerade sängen. Hon fick således vara hemma med mig i dag. Det gör att det blev värre än det brukar.

Nu hatar jag lugnet, tystnaden. Att få vara bara jag är i och för sig rätt skönt, att inte ha några krav eller skyldiggheter fungerar ju inte heller eftersom det alltid är något som rör sig runt i huvudet oavsett fr kaos är här eller inte.

Tröstäta sig lite kanske. Ostbollar, dajm, dajmglass och till middag entrecote med potatisklyftor och grönsaker. Ska nog överleva den här kvällen också.

Inga kommentarer: