lördag, mars 27, 2010

Tjoho

nu kan jag nästan avslöja min hemlighet (som alla som känner mig redan vet): jag har lyckats hitta en lägenhet som jag också köpt. Mäklaren ringde i går och meddelade att jag nu är godkänd av föreningen och vi ska träffas nästa vecka eller veckan därpå och skriva på pappren. Yay!!

Sen hade min bankkvinna lyckats med konststycket att missuppfatta allt vi sagt och handpenningen var inte betald... mutter... och hon hade dessutom tagit ut pengarna från fel konto. Att man alltid ska behöva göra allt själv.

Men när alla små petitesser som handpenning, underskrifter och lån är avklarade är jag stolt och glad ägare till en 3a på 80,5 kvm i en håla nämare stan än långt-bort-i-fan. jag kommer tjäna ca 20 min på resa in till den stora staden och ändå kommer fr kaos slippa långa resor eftersom det tar ca 20 min med bil till fadern.

Kan det bli bättre?! Säkert. Men just nu är jag nöjd och glad

Inga kommentarer: