tisdag, maj 18, 2010

trippelsuck

Fick ju inte tag i plånboken aka mamsen när säljaren var här så jag fortsatte för att diskutera. Hon svarade fortfarande inte, varken hemma eller på mobilen. Något som i sig inte är direkt alarmerande eftersom hon ofta är ute i trädgården och då hör hon sällan telefonen.

Efter några försök svarar hon på mobilen. Då ligger hon på danderyds sjukhus igen. I morse hade tydligen halva ansiktet betett sig konstigt och hon hade ringt sjukvårdsupplysningen, de sa åt henne att åka in direkt eftersom det kunde vara ännu en stroke. Så nu ligger hon inne för obervation igen.

Det är nästan 3 år sedan hon hade sin förra stroke, hon har inte ändrat sitt liv det minsta utan snarare blivit värre. Nu har hon ju ett skäl att dricka, hon är stressad och då röker hon ännu mer. Hon äter kakor till frukost, lagar inte mat utan äter bara färdigrätter, hon kan ju inte laga mat eftersom hennes vänster hand fortfarande inte riktigt är med men plantera blommor och ta hand om dem klarar hon.

Vet inte om jag är mest arg eller orolig. Klart jag är orolig men jag är samtidigt jävligt förbannad på henne som inte skärper till sig och slutar.

Å andra sidan ska jag kanske inte säga så mycket, som min mors dotter beter jag mig likadant. Har ett blodsocker över 6 vilket tydligen inte är så bra för oss vanliga dödliga. Men slutar jag äta godis för det? Nä. Jag är allergisk mot mjölk och får utslag när jag äter choklad. Men slutar jag äta choklad för det? Nä. Jag är allergisk mot mjölk och blir dålig i magen om jag äter mjölkprodukter. Slutar jag äta glass för det? Nä.

Det finns alltid något bra skäl till att inte sluta just nu. Jag har det så stressigt och behöver varva ner, godis är mitt sätt att stressa av. Man måste ju få unna sig något ibland och det är ju sååååå gott.

Det finns alltid ett stort OM som gör att det inte går just nu. Om jag hade hund skulle jag.... om jag hade ett jobb skulle jag... om jag inte vore så jävla stressad så skulle jag....

Blir trött på oss!

Å inga tapeter har jag fått upp idag heller.

1 kommentar:

LupaVarg sa...

Oj, inte roligt att höra. Blir ledsen för din skull. *puss & kram*