torsdag, juli 22, 2010

Gravid

Det senaste tiden har jag inte riktigt känt igen min kropp. Försöker härleda det till att det nästa år är dags för det stora 4-0 kalaset. Men jag vet inte om jag riktigt tror på det.

Goda vänner och glada bekanta försöker muntra upp mig med att det är bara för att jag har sån usel kondition som jag känner som jag gör.

Men jag tror inte det ja, varken på åldersrelaterade skador eller avsaknad av kondition som förklaring till hur jag mår.

Så den senaste tiden har jag googlat mig lite på väl valda symptom.
Symptomen är:
* Andfåddhet
* Vätskeansamlingar i händer och fötter
* Klåda i handflator och fotsulor
* Hjärtklappning
* Sura uppstötningar
* Trötthet
* Nedstämdhet
* Ofokuserad
* Oförmåga att tänka klart


Jag har min diagnos klar...











Jag är gravid!


Eller hur!?! *suck* Efter att ha sökt på alla kombinationer, på var och en för sig har diagnosen otvetydligt varit den samma varenda gång. För tydligen är det bara de som är gravida som skriver om sina problem. Och dessa råkar vara samma som jag har...

Vet inte om jag ska skratta eller gråta, kanske gå till doktorn för gravid är jag definitivt inte.

Inga kommentarer: