fredag, november 12, 2010

Att göra rätt


Hur vet man att det är rätt att frångå sina egna principer?! Hur vet man att det val man gör är det rätta?

Finns nog inga bra svar på det. Jag är i färd med att göra något som jag sagt att jag aldrig ska göra och ändå känns det som det enda rätt att göra.

Sedan fadern och jag separerade för tre år sedan har jag sagt att jag ska hålla mitt kärleksliv utanför fr kaos. Jag är mamma ena veckan och undertecknad den andra veckan och då kan jag göra vad jag vill. Men den tanken fungerar bara när det inte handlar om seriösa saker. Att ha en älskare eller toyboy fungerar att köra varannan vecka med. Men är det mer seriöst blir det genast lite svårare att hålla gränserna.

Dejten som jag känt i nästan 2 månader tar efter några veckors tvekande från min sida mer och mer plats i mitt hjärta. Vi har inte våra barn samtidigt utan vi är bara barnfria båda två varannan söndag-, måndag- och tisdagkväll. Sen är hans barn så stora att de klarar sig själva en stund ibland vilket gör att vi kunnat träffas ändå.

Men nu när jag känner att jag vill vara med guben så börjar jag nalla på mina principer. Mina principer att inte introducera någon i fr Kaos liv. Efter att ha stött och blött detta med mig själv och några närstående har jag nu i alla fall kommit fram till att jag är villig att frångå principen. Fr kaos person gör saken lättare eftersom hon tillhör den mer sociala typen som tycker det är trevligt att träffa andra än bara tråkiga morsan. Hon byter barnflicka utan att blinka eller sova sämre och jag tror inte att jag kommer behöva betala allt för stora pengar för terapi för den saken skull.

Därför är han nu bjuden på middag i morgon. Fr kaos blev tillfrågad om det var okej och svarade på ett barns självklara vis, efter att ha undersökt vem personen i fråga är, att det ska vi. Efter det tyckte hon nog att han även skulle följa med oss på bion innan middagen också.

Varför krånglar jag alltid till saker och ting.

Inga kommentarer: