onsdag, februari 09, 2011

att bli lurad eller inte. det är frågan

Har nu varit på möte med hälsobruttan. Som den skeptiker jag är kan jag inte avgöra om det bar givande eller inte. Genom alla tider har människor letat efter svar och genom alla tider har det funnits de som utnyttjat detta för att tjäna enkla pengar. För en sak är i alla fall säker dyrt är det.

Så det undertecknad måste ta ställning till är om det är värt att bli lurad.

Har fått se mina blodceller i mikroskop, ett färgglatt diagram över status på mina värden. Men frågan är då om det finns någon sanning bakom allt eller om det bara är dimridåer?

Var på väg att köpa grisen i säcken och svälja allt med hull och knorr. Men plötsligt slänger människan ur sig att jon har tabletter dom tar bort virus i kroppen. Jag skulle alltså slippa Herman! Men när jag frågade om det var för gott eller bara ett aktivt utbrott började hon åla sig som ormen i paradiset säkerligen gjorde när gud kom på honom med att förvrida huvudet på hans skapelse.

Där och då tappade jag tron på det hälsobruden sagt och jag rasade ner i gropen igen. Det var för bra för att vara sant.

Så frågan nu är om jag ska låta mig luras, låtsad som ingenting och intala mig att jag tror stenhårt på det här och ser vad som händer. Mycket av det hon sa i övrigt var väldigt vettigt.

Hur man än gör så blir man lurad.
Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer: