fredag, februari 11, 2011

bi

Just nu känner jag mig arg. Arg och irriterad men jag har ingen aning om varför. Borde inte vara pmsträsket jag trampar runt i eftersom jag precis tagit mig igenom det.

Sover inte bra. Får inte mat när jag ska och får inte ihop mina timmar. Kanske kan det vara något sånt?

Eller så kan det vara mitt oerhört ospännande arbete, där jag som vanligt har speciella regler som gäller enbart för mig, som drar ner mig. Drasuten gör egentligen inget fel och ändå känner jag mig irriterad på honom. Han har vissa idéer som helt går stick-i-stäv med mina. Mat är ett sådant område. Hus vs lägenhet ett annat.

Men det största problemet är nog som vanligt. Att jag inte gör det jag vill utan låter annat styra. Jag gör en sak för att jag vill men konsekvensen blir att jag inte gör en annan sak som jag både vill och borde. Alltså blir jag irriterad.

Jag är den är den ende som kan ändra på detta. Å bara det gör mig arg och irriterad.
Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer: