tisdag, mars 01, 2011

att önska

Det sägs att man ska vara försiktig med vad man önskar. Man kan ju få det.

Har sedan Frank tröttnade på att få stryk av en dom var snabbare ondgjort mig på företaget jag är anställd på. Idag blev jag änmu mer irriterad när chefen i förtäckta ordalag uppmanade mig att söka nytt jobb.

Men döm om min förvåning när jag npgra timmar senare blir uppringd av en annan på företaget som sa att de ville ha min hjälp på själva kontoret.

Självklart satt jag o bilen på väg till Drasuten och fick vända bilen, åka hem och hämta jobbkläder.

Och insåg att det är dumt att önska sig saker, för ibland händer det att man får det man önskat. Dock inte riktigt som man tänkt sig. Eftersom man sällan specificerar sin önskan närmare.
Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer: