söndag, oktober 30, 2011

professor del 2

Vardagsrumsrenoveringen har på grund av olika faktorer dragit ut på tiden. Men äntligen börjar ljuset i slutet av tunneln bli synligt. Väggarna är tapetserade och nya golvet inlagt.

Vägg-och taklister ska nu på plats.

Drasuten sitter på golvet och slår i spiken i förväg. Plötsligt svär han, något som är rätt ovanligt och därför drar min uppmärksamhet till hans göranden.

U: "var hände?"
D: "inget"
Fr kaos: "jo det blev hål i golvet!"
U: :vaddå!?!?! Hål i golvet????!!!!" (tar ögonen från fäjset och tittar noggrant på Drasuten)

D: "okej, det blev ett hål i golvet"
Undertecknad som inte tror sina öron kikar över kanten på madrasser, som tjänar som soffa för tillfället, och konstaterar att det mycket riktigt är ett litet hål i golvet.

U: "hur fan tänkte du nu?! Spika mot nya golvet!!! Idiot"
D: "jaja det var inte så smart kanske, kan vi prata om något annat nu?!"

Det är tur jag är en så lugn och cool person, som aldrig skulle komma på idéen att retar. Eller hur...

Kan meddela att förutom det yttepytte lilla hålet i golvet blir jättesnyggt. Kan även tilläggas att Drasuten gick ut och förspikade resten av listerna.
Published with Blogger-droid v1.7.4

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan,
vad gör ni för något exakt i vardagsrummet? Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot.
Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
/Vendela