onsdag, november 16, 2011

blindinlägg

Drasuten blev opererad i går kväll för inflammerad blindtarm (bihanget) och när jag pratade med honom i morse mådda han bra. Om än något öm i magen och trött. Ska hälsa på honom i eftermiddag och får då höra när vi kan förvänta oss att få hem honom.

Efter att ha dumpat Drasuten på akuten i går (långt tårfyllt farväl) åkte jag i ilfart till skolan och hämtade upp fr Kaos, ilfart och ilfart kan väl lugnt säga att det kröp fram i alla riktningar. Försökte förmå fadern aka exxet att förbarma sig över oss och hämta fr kaos en dag tidigare men det var kalla handen med motiveringen att "Drasuten är ju vuxen och jag har så mycket att göra". Eftersom jag tror stenhårt på karma (annars verkar allt så väldigt orättvist) så tror jag att han kommer att få igen för gammal ost när han minst anar det.

Sen var det bara att börja boka av och fixa med biljetter hit och dit. Eftersom det var efter kontorstid så blev det att försöka göra sig förstådd på engelska och framför allt förstå, genom knastriga linjer och ännu värre engelska. Hur som helst så tror vi att vi trots att det var ickeavbokningsbara biljetter ska kunna få tillbaka pengarna genom den extra reseförsäkringen som borde kickat igång eftersom vi betalade med det stora MC-kortet. Vi får se hur det blir med det.

Sov ändå förvånansvärt bra, hade katten som sällskap och hon och jag har rumsterat om i sängen hela natten. Men det känns ändå väldigt konstigt att han, älsklingen inte är här.

Men snart, snart får jag träffa honom igen...

Inga kommentarer: