lördag, november 19, 2011

nähä nä

Bredvid dramat med Drasuten fortsätter dramat med exxet angående fr kaos boende.

Jag trodde att vi var överens, exxet gav med sig och vi skulle bara komma överens om alla detaljer. Detta för att han vill skona fr kaos från allt skit en tvist skulle medföra. Vi sitter därför och skickar ett papper mellan oss och han håller på och ändrar småsaker och vägrar att skriva på folkbokföringspapprena innan vi kommit överens om detaljerna.

Nu har det framkommit ny information och jag börjar misstänka att han helt enkelt håller på och förhalar det hela. Om han inte skriver på kommer nämligen skatteverket gå in och bestämma var hon ska vara skriven.

Fick i veckan ett samtal från dem och då visade det sig att om det blir så kommer fr kaos skrivas på exxet. Detta av den anledning att han bor kvar på den adress vi bodde ihop på. Alltså har fr kaos starkare koppling dit än till den nya adressen. Att hon varit skriven hos mig de senaste åren är ointressant!!!?!

Nu undrar jag om det är så att fadern vet om detta?! Han påpekade förut att han pratat med skatteverket. Om han då fick samma info som jag, betyder det att han spelar ett väldigt fult spel. Då är hans vilja att låta henne bo hos mig falsk och bara ett spel för galleriet. Han låtsas offra sig, vika ner sig och låter mig "vinna" när han i själva verket är helt övertygad om att han år den som kommer gå hem med segern.

Om det är som jag misstänker blir det skrämmande klart att han inte på något sätt tänker på fr kaos bästa utan endast ser det här som en tävling som han ska vinna. Han kommer inte klara av att ha hand om allt rörande fr kaos. Han har varken orken, viljan eller förutsättningarna. Men det struntar han i... Han ska vinna.

Jag vet inte hur jag ska göra. Ska jag offra min dotters väl och ve och låta honom vinna. För att han ska inse att det inte håller. Eller ska jag på något sätt fortsätta kämpa.


Han har dessutom fått henne att säga att hon helst vill bo mest hos pappa. Jag är övertygad om att hon säger det eftersom hon älskar sin pappa och inte vill förlora honom. Eftersom han anser att de kommer förlora varandra så överför han den känslan till henne. Om hon bor hos mig kommer hon förlora pappa, men hon är inte orolig över att förlora mig. Jag finns alltid där och hon litar på det medan hon måste bevaka och kämpa om sin plats i sin pappas liv. Från hennes perspektiv är valet därför inte svårt. Om hon bor hos mig förlorar hon pappa. Men om hon bor hos pappa förlorar hon ingen.

Fadern förstår inte hur illa han gör sin dotter när han beter sig så här. Dessutom har han sagt åt fr kos att hon absolut inte får säga pappa Drasuten. Eftersom hennes pappa är fadern. Hon är väl medveten om vem som är hennes pappa men tycker otroligt mycket om Drasuten och ville kalla honom pappa Drasuten. Fadern inser inte att hans ego sätter hans dotter i en fruktansvärd sits. Hon sårar pappa fadern om hon tycker om Drasuten. Men hon tycker ju om dem båda! En sexåring ska inte behöva ställas inför sådana här val. Fadern är en idiot och jag ändrar att jag valde honom som far till min dotter. Ångrar inte min fantastiska dotter men önskar jag gett henne en bättre man till pappa.
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer: