fredag, november 04, 2011

Time to move

Nu börjar nedräkningen. På lördag, dvs i morgon, går flyttlasset och då måste allt vara packat. Som vanligt består många av kartongerna av ej matchande saker och det kommer bli ett helvete att gå igenom allt och få det på plats.

Men men skam den som ger sig, Drasuten är en rådig man och det undertecknad inte lyckats få ner i kartonger lär han få med sig i alla fall.

Borde inte sitta här och skriva av flera anledningar. Blev fortsatt sjukskriven till slutet av november då jag ska tillbaka till läkaren. Så jag borde vara duktig och ligga på rygg i soffan (läs på madrassen) och läsa en bok. Men först borde jag packa alla saker som fortfarande står kvar överallt i lägenheten och stressar mig.

Jag försvarar mig med att jag inte ska arbeta med armen och lallar vidare. Men som sagt i morn kommer flyttbilarna och då måste allt vara nerpackat. Så dags att vara en duktig idiot och göra det som förväntas av mig.

Intervjun i går på det fängslande arbetet gick så där, mycket fokus på hur man fungerar i grupp och eftersom jag har en förmåga att hamna i dispyt med människor så framstod jag som en superbitchig och tjurig, envis och totalt hopplös att ha att göra med. Det är sanningen men hej, tror inte man får jobb på det. Måste lära mig att ljuga snyggare.

Inga kommentarer: