torsdag, februari 02, 2012

uppdateringsdags

Så whats new and whats old....

Fadern gör väl det jag trodde att han skulle göra, dvs har lite problem med sin del av överenskommelsen. Pengarna har han faktiskt satt in men däremot verkar det som hans vanliga tidsoptimism sätter käpparna i hjulen för att förse dotra med mat innan hon kommer till oss igenpå söndagar. Men men jag bidar min tid och ger honom fler chanser att göra bort sig, flåt bättra sig på.

Fr kaos verkar ha anpassat sig till skolan (men jag är fortfarande inte nöjd). Har pratat med en av klassföräldrarna och det har tydligen varit väldigt stökigt. Lärarna verkar just nu väldigt måna om att jag ska förstå att de jobbar HÅRT på siffror och bokstäver och inte alls bara sitter och leker med pärlplattor. Joråsatt de går bra nu...

Dr slarver fortsätter excellera i hur man INTE bygger upp ett förtroende med sin patient. Fick reda på att elchockerna inte visade på någon nervpåverkan what så äver så vi är tillbaka på ruta ett. Dr Slarver börjar fundera på om han ska skicka mig till smärtklinik eftersom jag har ont på så många punkter och eftersom det inte finns något röd tråd. Fick offra lite blod och andra kroppsvätskor för att nya tester ska tas för att utesluta att det är något bakomliggande fel. I skrivandes stund har jag ännu inte fått svar (det har ju bara gått 1½ vecka så varför bråka) men jag tröttnade i går och har nu bokat in ny tid hos dr slarver (i morn läs fredag) och då får vi se.

Han har dock redan förvarnat att med den smärtbild jag har just nu kommer han få svårt att sjukskriva mig längre än till 14 mars eftersom det rent realistiskt borde finnas ett arbete på arbetsmarknaden jag borde kunna utföra och därför är helsjukskrivning ej försvarbart. Bra där...

Försökte då få tag på min handläggare på FK, men det visade sig att hon tagit en lång semester och inte är tillbaka förrän den 28 februari (dvs samma dag som undertecknad avviker för vistelse på varmare breddgrader) och jag har nu försökt få tag i hennes stand-in vilket visar sig vara lättare sagt än gjort. Ett samtal och ett mejl senare har jag fortfarande bara fått beskedet att "handläggaren kommer kontakta mig inom 1-2 arbetsdagar. Det var samma besked som jag fick när jag ringde och det har nu gått 5 arbetsdagar utan att någon hört av sig. Inte bra där...

Jag har inga problem med att inte vara sjukskriven längre, men jag har problem med att se vad jag ska kunna utföra för arbete som inte ger mig smärta eftersom i stort sett allt jag gör på något sätt gör ont. Armarna använder man ju i stort sett hela tiden och nacken ja... den är ju med oavsett.

Men men det finns nog något även för en gammal bitterf*tta som undertecknad.

Gäller bara att få tag i FK så att jag kan få en kontakt på AF och därmed förhindra att jag står med rumpan bar den 15e februari. Att jag ska klara av att arbeta på mitt gamla jobb är rätt uteslutet, 8 timmar framför en dator är väl det jag INTE ska syssla med helt klart.

Bra så... eller

Inga kommentarer: