fredag, augusti 02, 2013

Fredag

Det är vackert väder. Faktisk precis så som vädermupparna på SMHI sa att det skulle vara, måste vara typ första gången i sommar som det stämmer.

Det betyder att Drasutens plan om att ta med familjen till stranden blir av. Till min fasa. Undertecknad don't do stranden speciellt bra. Inte nog med att jag är badkruka numero uno, utan jag avskyr även att vistas i solen. En smartskalle kanske säger, skaffa ett parasoll så kan du sitta där och läsa. Skulle kunna, men vill inte. Gillar inte för mycket oväsen och en sak kan man vara säker på. På en strand är det mycket oväsen. Som tur är har jag en underbar och förstående man, så han tar fr kaos och rövarna med sig och låter mig och hundarna slappa hemma i lugnet och skuggan på altanen.

Eller lugn och lugn. Grannen har skaffat en pool och den är förstås mot vår veranda. Där hänger ungarna i huset. Spelar musik och chillar. Poolhäng helt enkelt. Lite i högljuddaste landet för mig.

Och slappa kanske också kan diskuteras. Vi ska ha gäster i morgon, Drasutens syster, hennes man och tre söner kommer på middag. Som vanligt vill undertecknad slå på stort och det blir både för, - varm - och efterrätt. Förrätten ska göras i dag.

Sen har jag två köksskåp som jag sagt att jag ska städa ur. För att få in allt som för närvarande köar på andra platser i köket. Väntar på sin ordinarie plats som just nu upptas av skräp.

Sen får vi inte glömma den där tvättkorgen, eller rättare sagt tvättkorgarNA vi har nämligen tre stycken. De har en förmåga att bli fulla på rekordtid. Då är det bra med varmt väder, då kan jag hänga torken ute medan tvättmaskinen arbetar oavbrutet. På vintern måste man vänta på att det som körs i torktumlaren är klart innan en ny maskin kan sättas igång. Ilandslyx.

Men jag är själv. Inte heller fel.

Inga kommentarer: