lördag, augusti 03, 2013

Lördag...

...och ännu en strålande sommardag står för dörren. Eller rättare sagt tränger sig in genom alla husets öppningar. Det känns inte som det går att få riktigt svalt hur man än gör. Turligt nog kan vi öppna korsdrag i sovrummet. Det i kombination med takfläkten (och citodonet) gör att undertecknad sover. Och drömmer. Drömmer väldigt mycket och väldigt tydligt. Människor från det förflutna dyker upp på de mest underliga platserna och i efterhand sitter känslan av att det undermedvetna försöker säga något i ordentligt. Men antagligen överanalyserar jag som vanligt. Det är drömmar. Punkt. Storstädning av hjärnan.

Apropå storstädning så blev det inget av den varan alls igår. Hanns helt enkelt inte med. Räkröran tog upp all tid. I kombination med tvätt och hundar. Men det höll mig sysselsatt. Och idag klagar händerna, speciellt höger hand, på att det blev liiite för mycket av det goda igår.

Men det är bara att sätta på handleddstöd och trampa vidare. Kladdkakan gör sig inte själv.

Men glad att jag hade förståndet att dela upp arbetet på två dagar.

Det är något jag måste lära mig. Att inte göra ALLT på en gång.

Men först en lördag att överleva, flåt njuta av!

Inga kommentarer: