onsdag, augusti 14, 2013

Lyckost

I vintras bestämdeDrasuten och undertecknad för att försöka vinna storkovan. Vi fick samma summa per månad och fick själva välja hur vi valde att spela.  Drasuten valde Keno och har faktiskt vunnit om inte varje dragning så näst intill. Problemet är ju att det handlar om småsummor. Max 100 kr har trillat in som mest.

Själv valde jag Postkodlotteriet och Miljonlotteriet. Efter ett halvår ger jag upp. Postkodlotteriet har gett mig 120 kr i vinst men kostar mig 250 kr i månaden så blir knappast miljonär där. På Miljonlotteriet glömde jag läsa det finstilta och upptäckte försent att det inte är pengar man vinner utan priser. Visst kan du om du har tur få miljoner eller en bil men på lotterna får du för eventuella vinstslantar välja ur deras vinstvaror. Det är i stort sett bara saker jag inte vill ha så besvikelsen har varit stor. Lyckades på ett halvår få ihop 1040 kr i vinst men har under samma period lagt ner 1440 kr på att köpa in lotterna.

Så jag har nu bestämt att avsluta detta och kanske satsa på lotto eller nått, tror jag har ungefär lika stor chans där. Men eftersom jag ändå hade vinster att hämta ut ville jag inte avsluta förrän jag hittar något att lägga pengarna på. Vilket varit svårt. Men nu har jag bestämt mig för att plocka ut en vaccumförpackare. Antagligen inte något jag egentligen behöver och jag kan definitivt köpa den för billigare pengar på vilken store som helst men beslöt ändå för att slå till.

Sagt och gjort, en vaccumförpackare är beställt och de 40 kr som jag fick över spelade jag bort på deras skraplotter. Därefter avslutade jag även detta lotteri.

Så nu ska jag bestämma mig för vad jag ska satsa på härnäst.

Inga kommentarer: