onsdag, augusti 14, 2013

Nyfiken i en strut

Innan jag träffade Drasuten, levde jag ett glatt singellivet. Med allt vad det innebar. En av mina sorger från den tiden är en stor man man tidigare nämnd Marinen. När jag träffade Drasuten avslutades all kontakt med sagde man.

Under vår tid tillsammans, eller tillsammans är kanske väldigt fel ord snarare borde jag bara säga under vår tid. Vilket sträckte sig över ca 3 år blev vi aldrig vänner på det stora fäjset. Jag försökte gång på gång men han ignorerade mig. Därför blev jag mer än förvånad när det damp ner en vänförfrågan någon månad efter vår sista kontakt. Då jag för övrigt talade om att jag mött mannen jag tänkte gifta mig med. Näväl, förfrågan ignorerades tillbaka och undertecknad har inte tänkt mer på det. Därför blev jag ännu mer förvånad när jag i dag upptäcker en ny förfrågan från sagde man.

Då flög fan i mig, smög över till hans sida och kikade runt. Det har hänt mycket i hans liv på dessa tre år. Bland annat har en fru dykt upp. När denna nyhet uppdagades blev nyfikenheten för stor. Kunde inte låta bli att acceptera vänförfrågan. Bara för att kunna stilla min egen nyfikenhet.

Jag antar han är lika nyfiken han men det bjuder jag på.

Nu när den initials nyfikenheten är stillad kom det dåliga samvetet över mig. Varför bli vän med ett exstrul? Har inga planer på att undanhålla det inträffade för Drasuten och han kommer låstas som han inte bry sig. Men jag vet att han kommer bry sig. Jag skulle bry mig om han plötsligt blev vän med sitt exstrul, om han inte redan var det när vi träffades. Ska jag ta bort honom eller låta biffen hänga kvar? Får se hur det känns efter att Drasuten är informerad.

Tillägg : Marinen borttagen som vän. Min nyfikenhet är stillad och Drasuten gillade inte tanken på att marinen skulle snoka runt hos mig.

Inga kommentarer: