onsdag, augusti 21, 2013

Yaiks

Kanske ska jag se det positivt och se det dom ett bevis på att jag inte fungerar normalt. Men jag blir mest bekymrad.

Min hjärna är enkelspårig. Den lägger en sak, EN sak, på minnet. Då skulle man kunna dra den helt felaktiga slutsatsen att jag kommer ihåg det första jag la på minnet. Men oj va man bedrar sig om man drar den slutsatsen. Nä serrö funkar inte alls så. Tvärtemot många andra platser som förordar sist-in-först-ut tillämpar min hjärna principen först-in-först-ut.

Då frågar sig vän av ordning varför jag då inte använder den fantastiska lilla kalender som kommer med varje smart fån idag. Det hjälper inte. Är man enkelspårig så är man.

I morse mejlade jag den arbetspsykolog jag ska träffa på AF för att komma fram till vad undertecad ska ägna resten av sitt yrkesverksamma liv åt. Jag undrade när vi skulle träffas, jag vet att vi bokade in en tid men kunde inte se den i kalendern. Någon timme senare ringer herr Manchester och undrar var jag är?! Tydligen skulle jag vara på en helt anan plats än vår altan med paddan i knät. Det slumpade sig så att det var idag vi hade vårt lilla möte. Ops! Lite rätt rodnande tittar jag i kalendern och jodå det ligger inlagt att jag skulle träffa mänskan idag. Ridå!

Ny tid bokades om några veckor, och jag som ville få igång det här så vi kommer någon vart. Suck.

Att jag så kapitalet missade beror på två faktorer bortsett från min hjärnfunktion. Det är för det första att mannen heter likadant som Drasuten, vilket gör att min hjärna helt enkelt lägger den till handlingen som mindre "viktigt". För det andra var idag onsdag vikt till dusch av hundar inför kastreringen i morgon. Det har min enfaldiga hjärna fokuserat på och därför lagt den är andra "oviktiga" händelsen på slaskhögen. Jag kan bara fokusera på en sak i taget. Strålande!


Inga kommentarer: