tisdag, maj 20, 2014

Inget att tänka på

Men väldigt svårt att låta bli. 

Har alltid varit duktig och besökt min gynkelog varje år och han har varit duktig på att ta cellprover. 

Sedan några år tillbaka har jag börjat gå på de kontroller som görs i samhällets regi. Aldrig varit några problem. 

För någon månad sedan tvingade jag dr Barsk att skicka en remiss till gyn på Huddinge för att diskutera att ta bort rubbet. Tyvärr hade dr Barsk uteslutit detta i remissen så det blev en undersökning, provtagningar och en mycket förvånad gynkelog. Han var inte beredd på min begäran och föreslog istället att jag skulle boka tid för att få en hormonspiral insatt. Inte riktigt vad jag hade tänkt mig. 

Har inte funderat så mycket mer på besöket men igår låg ett brev i lådan med beskedet att de hittat förändringar av okänd art. Det var INTE fråga om cancer och jag behövde inte oroa mig. Däremot skulle jag bli kallad till ny undersökning om sex månader. 

Upptäckte att det trots allt är svårt att inte tänka på det. Fast jag kan inte påstå att jag är orolig. Enligt en uppgift kan sådana förändringar uppstå efter en långvarig menstruation. Det var ju liksom det som var mitt problem, detta konstanta blödande. Så det är säkert inget. 

Vi glömmer det till om sex månader. 

Så där nerpackad och undanstuvad för framtida användning eller destruering.  

Inga kommentarer: