tisdag, maj 20, 2014

Tonåsaurusar

Det är möjligt att det inte är så lätt att vara ung men vissa personer gör det inte direkt lättare för sig. 

Rövare fyra har nått den vördnadsfulls åldern av sjutton. Han kungen är över alla här och har bestämda åsikter utan att veta ett skvatt om något. Till exempel så tycker han att demokrati suger hästballe och diktatur vore så mycket bättre. Fast om man försöker gå på djupet av ämnet byter han raskt inriktning. 

Han är viktigast. Andra är mer bipersoner i filmen som handlar om honom. 

Igår kom han och bad om pengar till lunch då det är friluftsdag i hans skola idag.  Drasuten ordnade fram pengar som lämnades på grabbhalvans matplats. 

Undertecknad är inte lika lättlurad. Minnen från egna friluftsdagar då egen matsäck var obligatorisk fick tankarna att vandra. Efter en snabb koll på skolans hemsida uppdagades att det skulle serveras lunch. Att han ljuger är inget ovanligt. Men som den anala rättvisekrävande tant jag är känns det rätt skitnödigt. Gillar inte att folk försöker föra mig bakom ljuset. Kan säga att efter ett samtalet Drasuten återtogs lunchpengarna, fast de ska nog kallas cigarettpengar eftersom det är det de ska användas till. 

Förbannade unge. Nu känner jag mig som en tjallare och jag gillar inte den känslan. Å andra sidan gillar jag inte att bli förd bakom något ljus heller. 

2 kommentarer:

LupaVarg sa...

Om han nu gillar diktaturer tycker jag att det är dags för er att bli en sådan, vilket ska resultera i att ni har absolut bestämmanderätt och kan avslå allt vad extrapengar heter. Inga lunch- eller cigarettpengar över huvud taget. Om han vill röka eller käka utanför skola och hem så får han betala det själv, med egna ihopjobbade slantar. Om han får månadspeng eller veckopeng så får han använda dem till det han vill, men inget extra utbetalas från er bank.

LupaVarg sa...

Och angående de där förändringarna håller jag med om att det inte är något att oroa sig för. :-*