onsdag, maj 21, 2014

Värme

Både njuter och hatar sommarvärmen. 

Egentligen trivs min kropp bäst när det är runt sexton till arton grader. Nu är det tjugofem och inte ens skuggan ger mig den svalka jag vill ha. Måste ta tag i och fixa vår altan så en skyggvarelse som jag har någonstans att härbärera kroppen under sommarmånaderna som förhoppningsvis bjuder på mer värme. 

Vad rövare fyra och hans pengar anbelangar är sista ordet på intet sagt. Min mest älskade make är svag och vi måste komma fram till en gemensam ståndpunkt. Annars blir det som nu, undertecknad får agera tjallare och tjurkärring. Något jag är så bra på egen hand, man-tackar, så det behövs inte fler anledningar. 

Idag skulle han inte äta middag hemma, han ska jobba, och ville självklart ha pengar. Behöver jag säga att han fick det *suck* Men Drasuten säger att han håller med om att han ska bekosta sina egna aktiviteter och att vi ska ta upp det med rövarn i fråga. Problemet är att, fel problemen är att: ett antingen pratar Draduten med rövaren själv och undertecknad har ingen aning om vad som beslutas. Två, Drasuten väljer att "glömma" att vi ska prata med honom och liksom skjuts upp det lite, med den stillsamma, men tämligen bortkastade, förhoppningen att undertecknad ska glömma det hela. As if! Kommer inte ge mig. 

Nu ska jag till sjukhuset för min avslappningskurs, perfekt för sammanbitna käkar. 

Inga kommentarer: