tisdag, september 02, 2014

Mamma är lik sin mamma

Vilket blir mer och mer sant för varje år som går. Bortsett från att min nittiofyra åriga mormor är vassare i huvudet än min sjuttiotvååriga mamma. Men alkohol har ju en menlig inverkan på hjärncellerna så jag är inte förvånad.

Jag lär väl bli som dem vad det lider och jag hoppas jag i så fall fallit närmare mormorsträdet.

Fr kaos lär bli som jag. Hon är bland de längsta i sin klass, precis som undertecknad. Och nu har hon vid nioårs ålder, till sin stora förtvivlan, börjat utvecklas. Hennes bröst är inte längre platt utan två små myggbett har börjat tita fram. Vilket gör att hon tycker att det är jättejobbigt att byta om på gympan. Än har ingen sagt något men hon är rädd för det så hon gör sitt bästa för att dölja dem. 

Försöker peppa henne och säga att det är bättre att vara först än sist idétradition fallet men hon önskar att hon skulle vara en av de i mitten istället. Samtidigt visar hon dem stolt för vissa människor så hon är nog lite stolt över att hon börjar bli en riktigt stor tjej.


Inga kommentarer: