torsdag, maj 07, 2015

Nu ska jag få mina fiskar varma ...

... dr Rask skrev ut lite medikament till klimakteriekossan minsann.




Till eksemen i öronen fick jag som sagt droppar som jag vet av erfarenhet inte har någon som helst funktion. Tvärtom! De gör det hela betydligt mycket värre. Men eftersom läkarkåren tydligen har glömt bort det där med anamnes och att fråga patienten den väldigt enkla frågan "hur mår du?" så blir det som det blir.




Fick även ett shampoo som ska hjälpa mig mot mina eksem i hårbotten. Samma sak där, har provat förut och det hjälper föga. Men men vem säger väl emot en doktor?!




Men den mest spännande medicinen fick jag för mina tånaglar som trots allt enligt honom troligtvis var nagelsvamp. Kan tydligen vara det även om testet visat att det inte är det. Som vanligt blir man otroligt imponerad av läkekonsten eftersom tester inte påvisar det man letar efter. Då undrar ju en annan varför man över huvud taget bryr sig om dessa tester. Kan ju lika gärna skrota dem. Nåja, det var medicinen. Bortsett från alla roliga biverkningar, ska bli oerhört spännande att se hur min kropp mottar detta medikament.




Medikamentet heter ... håll i er ... Terbinafin ... helt okej än så länge ... Bluefish ... Häpp!!! Vad hände där?! Bluefish låter så där lagom vetenskapligt och jag undrar hur de som döpte det tänkte.



Inga kommentarer: