torsdag, oktober 15, 2015

Elementärt dear Watson

Sa han väl egentligen aldrig vår käre Sherlock Holmes men det är kätchy så det räcker tycker jag.

Nåväl, gårdagen, hur slutade den?

I sängen... hehe

Men innan dess hade jag varit och pratat med min ordinarie lots på samordningsförbundet och fick klart för mig att det inte alls var jättebråttom med arbetsprövningen som vikarierande lots pratade om. Det är nämligen min lots som håller i platserna och hon tyckte att det var en bra idé och hade precis tagit kontakt med den person som är ansvarig på arbetscentret där prövningen ska äga rum.

Låter ju bra. Det som är mindre bra är att arbetsprövningen kommer att ske på det arbetscentrum som jag var och hälsade på för ett år sedan. Där de har trä- och syslöjd. Då avfärdade jag det hela med att hänvisa till mina i stort sett obrukbara händer (får ont om jag gör för mycket pillarbete med dem) så syslöjd gick ju bort. Träslöjd föll också bort eftersom det väsnas väldigt mycket där inne, stora maskiner som svarvar, borrar och håller på.

Men det är inget som vi kan ta hänsyn till nu utan det är bara att kasta sig in i det med en positiv attityd.  I början av november ska jag träffa kontaktpersonen där tillsammans med min lots och sedan lär det väl köra på. Det handlar om 25 timmar i veckan om jag förstod det hela rätt och det skulle alltså innebära 5 timmar om dagen. Sist jag arbetstränade klarade jag inte ens två timmar varannan dag. Men det var ju för ett och ett halvt år sedan så jag kommer nog klara det här alldeles utmärkt bra.  Jag är ju nästan frisk.

Fortsätter jag med mjukyogan så kan jag bli fri från min fibromyalgi. I alla fall om man får tro en utövare av mjukyoga som vi fått en skiva av för att kunna fortsätta hemma. Hon har nämligen blivit fri från sin fibro. Underbart för henne. Jag hoppas verkligen att det funkar. Men tyvärr funkar inte mjukyoga för mig. Jag får mer ont av att sitta och andas medan jag gör enkla rörelser. För svårt är det inte, inte heller krångligt och lik förbannat får jag mer ont.

Säkert bara inbillning.

Nu kör vi. Ända in i kaklet.

Inga kommentarer: