onsdag, oktober 14, 2015

När man har stenkoll

Fr kaos följde med en kompis hem från skolan igår. Hon skulle hänga med till stallet när kompisen skulle rida. 

De meddelade att de skulle vara hemma vid kvart i åtta. Bra så. 

Fick reda på att mamman i familjen var hemma sjuk, förkyld, men det var pappa som skulle agera chaufför så det var inga problem. 

Så efter trippen till Långt-bort-i-fan, en promenad med Lupa och hennes coola killar, kraschlandning i soffan och middag på kinahaket med maken gav jag mig av för att hämta upp barnet. Kände mig lite stressad eftersom sovtid är halv nio. Men försöker att inte vara så anal och låta fr kaos ha lite socialt umgänge. 

Var på plats kvart i åtta. Ingen bil hemma. Så jag väntade. Mediterade. Väntade lite till. Började bli lite irriterad. Mediterade mer. Väntade. Klockan blev åtta. Och nu fick jag andas många medvetna andetag för att inte flippa ut och bli arg. 

Så kommer bilen. Men den innehållet bara ett barn. 

Pappan i familjen tänkte att han slänger av tjejerna innan nästa unge hämtas upp. Så de hade varit hemma hela tiden. Mamman undrade varför jag var sen men tänkte att alla kan väl missa. 

Då kanske du undrar varför jag inte gick in tidigare. Ja, eftersom bilen inte var där tänke jag det innebar att tjejerna inte kommit. Mamman var sjuk så jag ville inte störa. Alltså satt jag i bilen i en kvart medan de undrade vart jag tagit vägen 

Fantastiskt. 

Inga kommentarer: