onsdag, oktober 07, 2015

Fuck a duck...

... eller så tar du en valium. Eller ännu hellre så andas du i fyrkant genom vänster näsborre.

Allt för att få stressen att försvinna.

Jag kan ge ett väldigt tips på hur man får den däringa stressen att ta semester. Man undviker att ha med svensk sjukvård, arbetsförmedlingen och instanser kopplade till dessa att göra.

Sedan min telefon dog har jag väntat på att samordningsförbundet ska höra av sig, det var ju jätteviktigt att det gick fort nu eftersom min tid snart runnit ut och åtgärden de nu hade skulle starta i oktober. Jag skickade ett mejl och berättade att min telefon dött och sedan även ett som meddelade att jag återigen är anträffbar via fånen. Men jag har inte hört något.

Idag ringde jag. Fick faktiskt tag i min vikarierande lots på första försöket. Hon arbetar bara på samordningsförbundet onsdagar och torsdagar. Bra så.

Men när jag förklarade mitt ärende ville hon att jag skulle uppdatera henne?!?! Uppdatera henne med vaddå. Jag fick återkoppla vad som sagts på mötet den 23 september och då gick det upp en liljeholmen och hon bad att få återkomma eftersom hon varit sjuk och bara arbetar några dagar i veckan på samförbundet. Mindre bra så.

Så jag antar att arbetsträningen inte kommer bli av, det finns oftast bara ett visst antal platser och dessa försvinner snabbt. På mötet den 23e sept sa vikarierande lots att hon trodde att det bara fanns en plats kvar så hon skulle ta tag i det asap. Hennes asap har tydligen inte samma innebörd som mitt. Snarare ASTF = Another Sucker To Forget. Fan va less jag blir. Och det näst värsta är att idioterna lastar över det på mig, att inget händer. Jag ska ju själv göra allt och något som en säger till mig gäller inte när jag pratar med någon annan. Inte bra så.

Kontentan av samtalet, som varade i en minut och tio sekunder, var att hon skulle läsa in sig på mitt ärende och återkomma under dagen. Om inget hänt så skulle hon skicka mejl om detta annars ringer hon.

Inga kommentarer: