måndag, augusti 24, 2009

Händelser och ohändelser

Händer inte mycket just nu och även om det gör det så har jag liksom inte orken att sätta mig och skriva. Det blir ju alltid så många tankar som helt plötsligt vill komma på pränt så det blir inte bara det där lilla jag ville få ur mig utan helt plötsligt har jag skrivit en mindre c-uppsats.

Kanske om jag uppdaterar lite oftare så slipper jag dessa långa mejl varje gång.

Läser en hel del bloggar just nu och jag blir imponerad över hur de på ett kortfattat sätt kan få mig intresserad av deras liv. Ibland kommer ett längre inlägg men oftast är det bara en liten kortare betraktelse av en händelse.

Men jag får väl inse att jag inte är sån, twitter funkar för mig eftersom det kan jag skicka iväg just när jag känner mig arg/förvånad/glad/fundersam (hur uttalar du förresten det ordet? Hade en svensklärare i gymnasiet som hävdade att det hette FUNDERsam och inte funderSAM?!?! för mig ligger det sistnämda bäst i munnen så jag fortsätter säga funderSAM) men i alla fall. Det är korta meningar om en situation/tanke eller annat och jag tvingas begränsa mig... Hm kanske kan jag lära mig.

Har haft kick-off med styrelsen i helgen och det fungerade bra, nu ska vi bara se till att vi kan hålla uppe fanan hela året. Jag har inte sökt jobb utan funderar fortfarande och har sommarlov. Men snart börjar september och pengarna tar snart slut. måste ju åtminstone ha en plan... Måste göra upp en lista vad som är viktigt i livet och sen se hur jag ska komma dit.

är så sugen på att flytta och det har fått mig att tappa fart igen. När nyblivna singelväninnan springer på visningar och kikar börjar min känsla av icke-nöjd dyka upp igen och jag vill bort... menjag vill i så fall flytta någonstans där jag kan känna att jag verkligen vill bo flera år. Inte känna likadant som jag gör här. Stora problemet är ju att jag inte vet var jag vill bo eller över huvud taget har råd att bo. Jag vet att jag vill ha en trädgård av något slag och frågan är om jag kan få det på annat ställe än här ute på landet till en kostnad som jag har råd. Så vad är viktigast. Närheten till stan/vänner eller trädgård. Vänner kan man ju träffa ändå och stan ligger ju där den ligger. Så mycket att ta ställning till så min hjärna stänger av och jag spelar wow hela dagarna och nätterna... Sömnen ska vi inte prata om, sover i snitt 4 timmar per natt (även om jag kommer i säng vid 23 så det är inte så att det beror på att jag spelar)

"En mask avslöjar mer än ett ansikte."
Oscar Wilde

Inga kommentarer: