onsdag, oktober 07, 2009

Planer

Inte utbildningen. Inte starta-eget-informationen. Inte jag.

Inget lyckas få igång min energi att ta tag i saker och se något roligt i det hela.

Jag tror jag vill massera, för jag tycker att det är kul. Men de har lagt ribban så löjligt högt.

Varför ska jag som massör veta att nyckelbenet heter sculpea (eller ngt liknande) varför kan vi inte kalla musklerna vid deras svenska namn. Dvs musculus trapezius är det samma som kappmuskeln.

Jag som massör kommer väl inte på att hålla på med remisser för människor som har besvär som kräver vård? Det är väl något för sjukgymnaster, naprapater eller kiropraktorer. Eller är jag helt ute och cyklar.

Det verkar mer som de för att få till två delar av den här kursen måste knöla in alla dessa latinska namn i första delen för att man sedan i andra delen (när själva certifieringen sker) redan kan det och man därför kan gå vidare till att lära ut töjmetoder.

Fast varför ska jag som massör kunna töja. Har nog inte förstått riktigt vad en massör gör?!

Vilket fall som helst så känner jag inte direkt någon inspiration. Känner mest att jag behöver ett arbete.

"Cynism är att betrakta något så som det verkligen är, inte så som det borde vara."
Oscar Wilde

Inga kommentarer: