torsdag, november 25, 2010

Läget

På den privata sidan är det mer än bra, bortsett från att vi just nu befinner oss på var sin sida om staden.

Nya jobbet är kanske inte så all that som jag hade önskat men det finns jobb att göra och jag kan nog hålla mig sysselsatt den närmaste tiden med att lära mig och strukturera upp arbetet. Redan på min första dag som självständig arbetare fick jag beröm för mina nya lathundar och dokument.

Däremot upptäckte jag att chefen för gruppen jag jobbar i är en liten paragrafryttare.... går så där bra med mig som jobbar bäst under parollen frihet under ansvar. Men men det handlar om ett halvår så jag får väl ta och bita ihop tänderna och försöka göra som jag ska för en gång skull.
Få se hur länge jag pallar. Jag har i alla fall fått lämna in mina arbetstider (med hämtning och lämning inklude-rade) och nu kommer nog min arbetsgivare att höra av sig till mig eftersom det inte handlar om 8-17 timmar alla dagar. Men va fan jag är en vuxen människa och jag hatar att känna mig kontrollerad, jag jobbar när jag jobbar och oftast mer effektivt än många andra så vad är problemet.

Tanken på eget blir mer och mer lockade. Även om det är lite kul att jobba med Frank... så önskar jag att kvinnliga chefer kunde ta och dra ut batongen ur arslet och komma ner på jorden.

Inga kommentarer: