torsdag, november 25, 2010

Tekniskt helvete

Fick idag hämta min gamla mobil som varit inne på service.

Får tillbaka den men den känns inte som min längre. De har gjort något med den som gör att allt är borta (kanske ingår när man lämnar in på service) men det innebär att jag fortfarande inte kan mobilblogga, kan inte ens skicka mms och jag har ingen som helst aning om hur jag ska gå till väga. Får nog ta och pallra mig tillbaka till den trevlige pojken som står i butiken och fråga vad jag ska ta mig till.

På tillverkarens hemsida får man inte mycket hjälp utan de vill bara att man ska se hur bra deras andra telefoner är... men eller hur jag får ju fan inte skaffa en ny än... och jag kan inte heller för jag har inte råd att köpa en utan abonnemang.... sucker müsli

Snart är det dessutom dags för nya extension av World of Warcraft och jag har redan köpt uppdateringen, så den 7december när den lanseras kommer den laddas hem till mig... och sen kan jag spela och roa mig kungligt kanske man kan tro.

Men se där tror man fel. Varenda jävla gång de sätter igång en ny sk patch skiter sig mitt spel och jag får lov att ominstallera hela spelat OCH tanka hem alla uppdateringar vilket brukar resultera i att datorn får stå och tugga hela natten.

Börjar lessna ordentligt på detta och skrev ett brev till tillverkarna för att se vad de har att säga om saken.

Att det aldrig ska rulla på

2 kommentarer:

LupaVarg sa...

Om du behöver hjälp med inställningarna för bloggande via telefonen hjälper jag dig gärna. Har ju lyckats själv på två olika telefoner i min bloggkarriär. ;cP

Undertecknad sa...

det mest irriterande är ju att det fungerade fin fint innan. Men just nu verkar inget fungera i den här jävla mobilen, inte ens det jag lämnade in för att få åtgärdat fungerar som det ska. Så den ska in igen. Dessutom har jag helt plötsligt inte åtkomst till internet vilket gör att det är svårt att få ner de inställningar som gör att jag kan skicka mms vilket jag behöver kunna för att kunna blogga...

jorsåatt bilen går bra och mobilen ska in på lagning igen

men tack i alla fall darlink