söndag, oktober 06, 2013

Hellnight

Fifän va sjuk jag var i natt. Är ju van vid att magen strejkar vid inmundigande av felaktiga varor som glass, grädde och annat gott. Åt riesenkola igår och magen gnölade lite, men inte mer än att jag avfärdade den med en svordom och en djup suck.

Tyvärr hade jag inte räknat med morfinplåstret. Sedan jag satte på mig det första plåstret i onsdags har jag märkte en oroväckande ökning av magproblem. Sura uppstötningar, magkatarrvärk och uppkördhet som det så fint heter. Detta är inget jag i normala fall lider av så jag har tillskrivit plåstret allt men härdat ut. Skulle jag inte gjort. I natt blev jag sjukare än jag varit på många år. Det anföll från alla hål och kanter, if you get my drift. Två timmar senare sjönk jag ner i sängen likblek och urlakad.

Drasuten sover som vanligt igenom allt. Men fick för första gången på säg ett halvår ta ut doggsen på morgonpromenaden medan jag domnade bort igen.

När jag väl lyckats ta mig upp ur sängen och inser att jag fortfarande mår skit börjar jag se mig om efter boven i dramat. Kort diskussion senare så är plåstret ett minne blott. Självklart var allt med på listan över biverkningar. Ser ut som mitt morfinmissbruk tog slut innan det riktigt kommit igång.

Dr Barsk ska ringa och stämma av i morgon.

Citodon here I come again.

Inga kommentarer: