söndag, oktober 06, 2013

Lycka

Mår mycket bättre nu. Inga svavelsmakande rapar och inte lika darrig. Magen lugnare men fortfarande lite kinkig. Har dock hållit mig lugn och mest vilat. För ovanlighetens skull har jag faktiskt tillåtit mig vara sjuk.. Drasuten har tagit hundarna medan jag legat på soffan och sovit.

Just nu har jag bara alvedon i kroppen och jag känner hur fibbrobubblet sakta tar över kroppen. Skka ta lite morfin i kväll så jag får sova.

Men det var ju inte det jag skulle berätta i det här inlägget egentligen.

Sedan några månader har jag lagt ut en morgonbild, som jag tagit själv med iFånen på morgonpromenaden. Till denna har jag dessutom lagt ut ett ordspråk. Började mest som ett skämt men eftersom jag fått väldigt mycket positiva kommentarer så fortsätter jag. Behöver väl bli bekräftas på något sätt antar jag. En tjej har till och med gjort en liten fotobok med ett urval av mina bilder och ordspråk, skickat den till mig med en massa snälla ord om att hon gillar det jag gör. Men r
Tyvärr är inte bilderna av bästa kvalité och jag har en tid undrat vad det skulle bli om jag faktiskt använde en riktig kamera.

En gång tog jag med mig den kompaktkamera vi har hemma men såg ingen större skillnad på bilderna. Då kom tankarna på en ny ännu bättre kamera. Sagt och gjort internet scannades och några tydliga önskemål kristalliserades. Sen tog Drasuten med mig till en affär för att jag skulle få klämma och känna, han ansåg att här inte skulle köpas något utan att man känt på skiten först. Vi hittade en med fantastisk zoom och inbyggd wi-fi, ett måste tyckte jag.  Gick hem och letade om den fanns till ett billigare pris någon annanstans.

Men här kom verkligheten och bet mig där bak. För vilka pengar hade jag tänkt använda? Om man fått lov att råna plånboken aka mamsen för att ha råd att ge hundarna mat så är det här inget man gör.

Dystert stängs alla sidor ned och undertecknad deppar över att ekonomin ska vara så jävla kass. Sjukskrivning hjälper en inte att bli miljonär i alla fall, så mycket kan man konstatera.

Då säger Drasuten att han tänker ge mig den kameran i present! Älska!

1 kommentar:

AFA Försäkring sa...

Hej!

Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att du är sjukskriven.

Du kan ha rätt till ersättning från oss om du jobbar på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

Här kan du läsa mer om vår sjukförsäkring: www.afaforsakring.se/sjukforsakring

Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.

Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:
www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst

Vänliga hälsningar
Gustav
AFA Försäkring